Winhall

Winhall został stworzony przez Fireona, jako bóg Opiekun Wiatru.

Narodził się z już kompletną wiedzą o świecie, Starych Bogach i działaniu magii (choć do zrozumienia konkretnych czarów musiał dążyć samodzielnie), a także z pełnym zrozumieniem swojej domeny.

Fireon stworzył Winhalla jako brata bliźniaka Jashunta. Uczynił to stwarzając ich jako ostatnich z Opiekunów i łamiąc przy tym zasadę iż nie będzie on narzucał swoim tworom ról społecznych, a zdecydował się na to ze względu na specyficzną relację między domenami, którymi mieli się oni Opiekować.

Po zakończeniu Wojny Starych Bogów wraz z większością Opiekunów Winhall osiadł w Fariovar w Daem.

Jak większość Opiekunów, Winhall otrzymał dwie postacie, w których może się swobodnie poruszać.

Jedną prostą, podobną do ciał elfów. Ma w niej bardzo ciemne, choć zawierające w sobie odcień granatu, średniej długości włosy, lekko szpiczaste uszy i czarne, złożone z samych tylko źrenic, oczy. Zwykle nosi zbroje, na której wymalowane są błękitne wichry, nie wyglądające jednak jak prosty rysunek wiatru, a raczej jakby w czarny metalu faktycznie zawarty był huragan.

Druga jego forma jest formą boską. Jego kształty rozmywają się, a ciało staje się niemal niematerialne. Tkanki zastępuje humanoidalny twór złożony z wirującego powietrza. W tej formie Winhall może bez problemu zmieniać własny kształt, a nawet przenikać przez materię.

Opiekunowie, a więc i Winhall interweniowali w Wojnie Smoka i w Wojnie Ras (poprzez wypuszczenie na armie ludzi hord z Blaynor), zakończyli Spisek Khasiry oraz brali czynny udział po obu stronach konfliktu w trakcie Wojny Opiekunów.