Teriantrop

Teriantropami nazywamy ogół stworzeń dotkniętych klątwą teriantropii.

Ze względu na rodzaj klątwy wyróżniamy: wilczych – lykantropów, kocich – gatantropów, jaszczurzych – savrantropów i niedźwiedzich – ferantropów.

Zostać nimi mogą wszyscy śmiertelnicy za wyjątkiem nag (ze względu na to, że zbyt różnią się od innych ras, by można było je objąć tym samym) i orków (ze względu na okowy nałożone na ich umysły przez Starych Bogów, które uniemożliwiają im kontakt bezpośredni z magią).

Po otrzymaniu klątwy (niezależnie od jej odmiany) teriantrop dostosować swój fizyczny kształt do jednej z 4 form teriantropicznych.

Pierwszostopniowa forma jest najbardziej zbliżona do ciała teriantropa sprzed otrzymania klątwy. Wygląd jest identyczny, a jedyną różnicą są nieco wyostrzone zmysły, a także siła i refleks.

Drugostopniowa forma różni się od niej tym, że ciało przeklętego w znacznej mierze pokrywa sierść (w przypadku savrantropów łuska), a paznokcie zaczynają przypominać pazury. Do tego wyostrzone zmysły stają na niemal zwierzęcym poziomie tak jak i siła oraz refleks. Ponad to, nie licząc elfów, u których źrenice nie występują,  źrenice teriantropów stają się pionowymi szparkami jak u kotów.

Trzeciostopniowa forma pod kątem wyglądu różni się już znacząco od wcześniejszych. Mięśnie, tak jak i kości, znacząco powiększają swoją objętość, w skutek czego teriantrop staje się zwyczajnie znacznie większy i silniejszy. Sierść (czy też łuska) pokrywa całe ciało. Twarz rozciąga się na podobieństwo pyska, u dłoni pojawiają się prawdziwe pazury, a kręgosłup wydłuża się i tworzy ogon o wyglądzie stosownym do rodzaju teriantropi (przypadku niedźwiedziołaków ogon staje się widoczny dopiero po przybraniu czwartostopniowej formy).

Postać czwartostopniowa jest najdzikszą z postaci. Przybierając ją teriantrop traci humanoidalne kształty, na rzecz wielkiej niczym gaur formy zwierzęcia, z którym jest związany.

 Przybranie formy 1 i 4 jest jednak trudne, a zazwyczaj nawet nie osiągalne dla większości teriantropów.

Ponad to obłożeni klątwą mają poważne problemy z korzystaniem z magii. Co prawda energia wytwarzana przez ich ciała jest o wiele większa niż przed przyjęciem klątwy, jednak ich moc jest dzika i trudna do kontrolowania.

Teriantropi są uniwersalnymi dawcami krwi. Ponadto krew teriantropa przyśpiesza tempo regenracji tkanek biorcy.