Orkowie

Podobnie jak elfy mierzą około 6/7 stóp. Ich skóra może być szara lub o zielonkawym odcieniu. Mają moce, szerokie szczęki i duże szpiczaste, masywne uszy, a także zęby większe i mocniejsze niż u ludzi, elfów, czy krasnoludów. Są umięśnieni. Ich kultura fetuje siłę. Mogą żyć około 150 lat, ale zazwyczaj ork, który uznaje, że jest już słaby wyrusza na swoją ostatnią walkę, by nie doświadczyć przykrej starości. Ciąża u orków trwa 8 miesięcy.

Ich społeczności podzielone są na trzy kasty: kastę rzemieślników, kastę wojowników oraz kastę szamanów.

U zarania dziejów Starzy Bogowie nałożyli na ich umysły eteryczne pęta, przez które orkowie nie mogą sami posługiwać się magią. To wydarzenie uznano za początek Wojny Starych Bogów.

Lud orków od zawsze jest podzielony na klany: Klan Północnego Wilka, Klan Potężnego BawołuKlan Stepowego Dzika, Klan Uśpionego Jelenia, Klan Czarnego Niedźwiedzia oraz Klan Płonącego Lisa.

Od początku Drugiej Ery sprzyja im Opiekun Ognia. Stworzył on Duchy Klanów, których dusze są zakorzenione w ciałach wszystkich orków i z których każdy odpowiada innemu klanowi. To dzięki nim szamani orków mogą obecnie korzystać magii.

Po Wojnie Ras orkowie połączyli swój naród z ogrami pod proporcami Wielkiego Stada, ale po niedługim czasie przymierze zostało złamane, a orkowie, którzy byli do tej pory pomiatani przez ogry, założyli własne państwo – Agush-tar.