Kirman-Qu

Kraj ogrów założony w 1085 roku Trzeciej Ery, po rebelii Korzaga i rozpadzie Wielkiego Stada.

Obejmuje teren między Górami Północy, a górami Górami Wysokimi.

Od północnego wschodu graniczy z krasnoludzkim Tornhill, od południowego wschodu z ludzkim Fragtarem, od południowego zachodu z elfim Nasmirem, a od zachodu z Agush-tarem założonym przez orków po rebelii.

Stolicą Kirman-Qu jest Var-ann, ogrze miasto znajdujące się pod górą Var-dun, w której to siedzibę swoją ma wódz ogrów, nazywany Wodzem Stada.

Wódz jest wybierany w pojedynku. Każdy ogr może wyzwać wodza do walki o władzę, a jeśli wódz zginie w innych okolicznościach urządzany jest turniej którgo zwycięzca zostaje nowym wodzem. Zasady pojedynku nie pozwalają na korzystanie z magii, broni, czy pancerzy. O zwycięstwie decyduje wyłącznie siła pięści i spryt, który w przypadku ogrów nie jest zbyt istotnym czynnikiem.

Polityce Kirman-Qu przyświeca wizja Stada, którym z resztą sami się nazywają.

Kraj ogrów od zawsze był skonfliktowany ze wszystkimi swoimi sąsiadami, jednak walki z krasnoludami są dla nich niemal niemożliwe zważywszy na to, że mieszkają oni pod ziemią. Podobny problem zaczął się w pobliżu południowo-wschodniej granicy, gdy zamiast walki z ludźmi ogry zaczęły napotykać Opuszczonych.

Od 1236 roku Trzeciej Ery Wodzem Stada jest Agur.