Duchy Klanów

Duchy Klanów powstały, krótko po Wojnie Starych Bogów, w darze dla orków od Opiekuna Ognia.

Za pośrednictwem Duchów, szamani orków są w stanie korzystać z magii i to pomimo duchowych okowów, które nałożyli na tą rasę Starzy Bogowie, a które uniemożliwiają orkom samodzielne tkanie magii.

Duchy Klanów są niematerialne, a niewielka cząstka ich duszy żyje w każdym orku.

Duchy Klanów to 6 istot nijak nie mogących wpasować się w definicję żadnej z ras. Wymykają się one nawet ogólnemu podziałowi na Istoty Astralne oraz śmiertelników, zważywszy na to, że technicznie rzecz biorąc one same nie posiadają żadnego ciała, jednak zginęłyby gdyby nie ciała orków.

Każdy z Duchów jest patronem konkretnego klanu i jeśli chce objawić się w widzialnej postaci to wygląda on jak ork o głowie zwierzęcia, będącego symbolem jego klanu.