Ayrte

Płaszczyzna zamieszkiwana przez śmiertelnych. W dzień niebo nad nią zdobi słońce (biegnące ze wschodu na zachód), w nocy dwa księżyce (biegnące w przeciwnych kierunkach – jeden z północy drugi z południa). Na zachodzie leży Wielkie Morze, na wschodzie Góry Wysokie, na południu pustynia Ashima. Na północy leży pasmo górskie zwane Górami Północy. Od Wielkiego Morza w głąb centralnej części lądu wdzierają się wody zwane Morzem Klinowym. Na nim właśnie znajdują się wyspy składające się na Archipelag Karchas. Bezpośrednio na północ od morza Klinowego znajduje się wielki las zwany Puszcza Nasmirska.

Miało tam miejsce większość wojen w tym trzech najważniejszych: Wojna Starych Bogów, Wojna Smoka i Wojna Ras.

Po tej ostatniej ziemie Ayrte zostały podzielone pomiędzy 8 królestw: 4 ludzkie: Fragtar, Zinar, Amur i Ashtarg i 4 nieludzkie: elfi Nasmir, orkowy Agush-tar, ogrze Kirman-Qu i krasnoludzkie Tornhill. W górach północy stoi świątynia magów – Fariunel, w której to znajduje się portal prowadzący do innych płaszczyzn. Na jej podobieństwo w górach Wysokich powstał zakon Agnaztar zajmujący się ciemniejszą stroną magii.